Тест для старшокласників Чи вмієш ти читати художню літературу?



Ти вже прочитав чимало книг — і науко­вих, і художніх.
 Відвідував інші світи, дізна­вався про життя різних людей, вирішував наукові
 проблеми, занурювався у складні проблеми різних галузей знань. Чи помі­чав
 ти, що читання художньої літератури відрізняється від читання науково-
пізна­вальної книги? Чи задумувався над цією різницею? Чи оцінював себе
як читача? Питання тесту організують твою думку в цьому напрямку.
 Прочитай питання і від­знач придатні для тебе відповіді.
1.   Чи швидко ти читаєш художню літера­туру?
а) Моментально «проковтую»;
б) по-різному;
в) повільно, вдумливо.
2.   У якій обстановці ти звичайно читаєш книги?
а) У гучній;
б) у будь-якій;
в) у тиші.
3.   Чи перечитуєш ти книги?                                                                           
а) Часто;
б) ніколи;
в) рідко.
4.   Чи цікавить тебе внутрішній світ геро­їв книг?
а) Головне для мене — дія, сюжет;
б) для мене це найголовніше в худож­ній літературі;
в) іноді задумуюся над цим.
5.  Чи включаєшся емоційно в написане автором?
а) Інколи і радію, і сумую;
б) ніколи не реагую, адже це вигадка;
в) іноді, в особливо напружених місцях.
6.   Чи виникає в тебе образне уявлення про те, що читаєш?
а) В уяві постають цілі картини;
б) іноді бачу персонажів як живих;
в) ніколи.
7.   Чи співвідносиш ти те, що читаєш, зі своїм особистим життєвим досвідом?
а) Завжди порівнюю із собою і зі своєю поведінкою;
б) іноді, коли ситуації схожі;
в) ні, книжкові герої далекі від реаль­ності, і я не знайшов у жодному схожо­го
 на себе.
8.   Чи цікаві тобі автори художніх творів, як особистості і художники?
а)  Кожного разу це зустріч з цікавою людиною, що оригінально мислить;
б) звертаю увагу тільки на знаменитих;
в) автор для мене не важливий, голо­вне, щоб книга була цікава.
9.   Чи пропускаєш ти описи природи?
а) Так, вони тільки відволікають від сю­жету;
б) іноді затримую на них увагу;
в) ніколи, тому що вони допомагають кра­ще осягти глибину того, відбувається.
10. Чи придумуєш ти продовження прочи­таного?
а) Часто програю в уяві різні ситуації;
б) ні, це справа письменника;
в) іноді, якщо цікавий сюжет.
А тепер підрахуй свої бали:

№ питання
а
б
в
1.
3
2
1
2.
3
2
1
3.
1
3
2
4.
3
1
2
5.
1
3
2
6.
1
2
3
7.
1
2
3
8.
1
2
3
9.
3
2
1
10.
1
3
2

10—15. Ми можемо привітати тебе: ти — ідеальний читач, читач-художник і
мис­литель одночасно. Ти спостережливий, емоційний, здатний до
 співпереживання й уявного перевтілення. Ти чуйний до вну­трішнього світу
людей. У тебе багата уява і неординарне мислення.
15—25. У тебе є визначений читацький та­лант. Можливо, тобі не вистачає
 уважнос­ті  і більш глибокого аналізу прочитано­го. Хотілося б побажати тобі
гарних книг на твоєму читацькому шляху, які б ціл­ком захопили тебе і ввійшли
 у твоє жит­тя назавжди.
26—30. Ти читаєш художню літературу до­сить поверхово і з більшою
швидкістю, ніж наукову. Очевидно, тобі ще не трапилася книга, яка б цілком
 захопила тебе, змусила задуматися, вчитатися ще і ще раз. Зроби зусилля —
візьми в руки хоча б невелике оповідання і прочитай його, не пропус­тивши
жодного слова, ловлячи між ряд­ків образ автора. Можливо тоді відкри­ється
чудесний світ, повний життя і краси. Спробуй, адже треба колись почати
 дума­ти, відчувати, страждати. Для цього й існує художня література.


Немає коментарів:

Дописати коментар

  1 грудня, п’ятниця   Всесвітній день боротьби зі СНІДом Згідно інформаційного бюлетеня ЮНЕЙДС за 2017 рік, глобальна статистика ВІЛ: з поч...